De gedragsregels bij de Gooise GolfClub

Bij de Gooise Golfclub staat sportiviteit en gezelligheid voorop. Wij zijn een club waar iedereen zich, onverschillig van huidskleur of overtuiging, zich thuis moet voelen. Wederzijds respect is hierbij belangrijk. Bij de Gooise golfclub gelden de volgende gedragsregels: Algemene gedragscodes:
  • De regels van de golfsport dienen ten allen tijden gerespecteerd te worden.
  • Het gebruik van fysiek en/of verbaal geweld is niet toegestaan.
  • In het clubgebouw mag niet worden gerookt.
  • Het gebruik van alcohol dient met mate te zijn en het gebruik is strikt verboden voor personen onder de 18 jaar.
  • Al het werk dat wordt verricht door personen die ervoor zorgen dat er binnen de vereniging de mogelijkheid bestaat om te trainen, wedstrijden te spelen en deel te nemen aan georganiseerde activiteiten, dient gerespecteerd te worden.
  • Honden zijn niet toegestaan in het clubhuis en/of terras.
  • De wet op de privacy is van toepassing op de vereniging.
  • Als er een introducé wordt meegenomen dient, voordat men de baan ingaat, de greenfree betaald te worden. Het bedrag gaat in een enveloppe, voorzien van naam en datum, in de zwarte brievenbus in het clubhuis.
  • Bij het gebruik van een scootmobiel dient het betreffende reglement in acht worden genomen.
Gedragscodes in de baan:
  • Schrijf je naam op in het boek alvorens te gaan spelen.
  • Draag altijd de juiste golfkleding en schoenen (zie kledingvoorschrift).
  • Start altijd op hole 1 en houdt tijdens het spelen de volgorde van de holes aan.
  • Sluit altijd de hekken tussen hole 3 en 4.
  • Schreeuw niet en gebruik geen ongepaste taal in het clubhuis en in en om de baan.
  • Ken de spelregels, speel sportief en schakel bij twijfel de referee in of iemand van de regel- of wedstrijd commissie.
  • Neem nooit glaswerk en/of serviesgoed mee de baan in.
  • Het in de baan spelen met driving range ballen is ten strengste verboden.
  • Neem al je golfspullen na het spelen weer mee.
Aanvullende gedragscodes tijdens wedstrijden:
  • Respecteer je medespelers.
  • Aanvaard de beslissingen van de referee en/of de regelcommissie.
  • Tijdens de wedstrijd de baan verlaten betekent dat je de wedstrijd opgeeft en verliest.
  • Onsportief gedrag van de tegenstander is geen reden om zelf onsportief te zijn.
  • Wijs iemand vriendelijk op onsportief gedrag. Helpt dit niet schakel dan de wedstrijdleiding in.
  • Blijf bescheiden bij een overwinning en laat je niet ontmoedigen door een nederlaag.
  • Geef elkaar een hand na elke (ook niet officiële) wedstrijd.
Deze codes gelden ook als je in naam van de Gooise Golfclub te gast bent bij andere clubs.

Het bestuur van de Gooise Golfclub:

Jos van Gangelen

Maria Geijtenbeek