Beginnen met Golf

Leuk dat je met golf wilt gaan beginnen! Je hebt een goede sportieve keuze gemaakt! Want golf biedt de ideale combinatie van mentale en lichamelijke inspanning én het is een spel waarbij je creatief moet zijn. Je bent altijd buiten, het is altijd anders en je kunt het altijd samen doen. Het is gewoon de ideale ontspanning, want je bent er écht even uit…

En golf is toegankelijk voor iedereen. Een kennismaking les van onze GolfPro José Loomans of een clinic is een goede manier om te starten. En voordat je het weet zie je je bal prachtig door de lucht vliegen en een hole in one maken.

Aan de slag!
Om de basistechniek te leren heb je als beginner vooral les nodig. Het nemen van golfles is niet verplicht, maar aan een goede basistechniek heb je heel veel, zeker als je verder gaat in golf.  Een goede techniek levert niet alleen resultaat en meer plezier op, maar zorgt er ook voor dat je minder snel blessures krijgt. Bij de Gooise Golfclub geeft onze GolfPro José Loomans les. Je kunt bij haar informeren naar de mogelijkheden via haar mobiele nummer 06-121 776 64 of kijk eens op Golf les nemen. Vaak geeft zij groepslessen voor de beginnende golfers. Voordeel: je maakt meteen kennis met je nieuwe golfmaatjes!
Beginnen met golf kan al via een kennismaking les bij José Loomans af te spreken.

NGF-golfbaanpermissie
Een NGF-golfbaanpermissie heb je nodig om de golfbaan in te gaan. Die krijg je in het algemeen al na een paar lessen en als je een aantal baan- en veiligheidsregels kent. José Loomans bepaalt op onze club of je klaar bent om je golfbaanpermissie te krijgen en vraagt dan een NGF-baanpermissiepasje voor je aan. Die golfbaanpermissie is geldig op de golfbaan waar je op dat moment speelt, en heel soms ook op andere banen.

Handicap-54
Handicap-54 behalen is de volgende stap na je golfbaanpermissie. Een handicap is je speelsterkte. Hoe lager de handicap (54 tot 0), hoe beter je bent. Het behalen van je eerste handicap-54 is een heel belangrijke stap, want het is het instapniveau waarmee je op bijna alle banen in Nederland mag spelen. Om handicap-54 te halen moet je, naast een eerste officiële ronde in de baan lopen, ook slagen voor het golfregelexamen. De golfregels leer je via lessen die we geven op onze golfclub. Jaarlijks zijn er meerdere groepjes startende golfers, die in twee of drie avond-sessies uitleg krijgen van de golfregels. Het examen behandelt vooral vaak voorkomende situaties in de baan en eenmaal gehaald is het golfregelexamen onbeperkt geldig. Neem contact op met onze Regelcommissie (regelcommissie@gooisegolfclub.nl) voor de data dat deze lessen worden gegeven.

Je golfuitrusting
Maak je over je golfuitrusting geen zorgen. Materiaal of andere golfspullen kun je bij ons als beginnende golfer in bruikleen krijgen tegen een geringe vergoeding. Het enige wat je nodig hebt om te starten met golf zijn schoenen met een vlakke zool en sportief zittende kleding. Als je wat verder bent in golf zijn golfschoenen wel noodzakelijk. Op de zolen zitten ‘softspikes’ die zorgen voor extra grip. Maar als je start? Schaf dan niet meteen een volledige uitrusting aan, maar bespreek met José wat voor jou het beste is.

Waarom golfen bij de Gooise Golfclub?
Onze baan is uitdagend en uitstekend geschikt om met name je ‘korte werk’ goed te gaan beheersen. 55% van de speelpunten wordt in de laatste twee slagen naar de hole bepaald, dus het is als beginnende golfer heel goed om dat onder de knie te krijgen. Maar de Gooise Golfclub heeft nog andere sterke punten:

• Ons motto is: De gezelligste golfclub in het Gooi! Dat zeggen we niet alleen, maar we maken het ook waar. Je zult je snel thuis voelen.
  • Samen spelen en sociale samenhang vinden wij superbelangrijk. We hebben daarom ook een samenwerking met Stichting revalidatiegolf.
  • Voor beginnende golfers worden speciale en supergezellige golfavonden georganiseerd, zodat je snel kennis maakt met andere golfers.
  • Er zijn veel soorten lidmaatschap mogelijk.
  • José Loomans geeft vaak les in kleine groepjes dus je ontmoet snel andere starters.
  • Wij organiseren door het hele jaar heen hartstikke leuke activiteiten.
  • Je kunt bij ons altijd spelen zonder een starttijd te boeken.

Tot gauw op de golfbaan!